Glada kossor

Efter att ha sett Arlas reklam om betessläpp med vårystra kossor bestämde dottern och jag oss för att besöka närmaste gård nu i helgen när de skulle släppa ut sina kor på sommarbete.


I vanliga fall när man ser kossor så står de mest helt stilla i hagen och idisslar, men oj, vilken fart det var på dom nu. Fulla av vårkänslor dom också :)


Mycket folk hade slutit upp för att se när kossorna springer ut i hagen



Första kossan som rusade ut, hoppandes och skuttandes, bockade sig som en häst och sparkade bakut, hette Jenny. Det var verkligen roligt att se kossorna bete sig som ystra unghästar.



De fortsatte att rusa vilt runt i hagen. De var så många kossor så det nästan blev trafikstockning :)



Några av kossorna började stångas med varandra.








En fin ko njuter av det saftiga gröna gräset. Lycklig över att få bli utsläppt i solen, vinden och friheten :) Har ni möjlighet att åka och titta på ett betessläpp i närheten - gör det. Det var så roligt att se kossorna och vi skrattade högt av att se dom :)


Kommentarer
Postat av: Geta

Nu har jag läst alla inlägg om baguan och har även läst en del förrut. Jag tycker verkligen att det är intressant med Feng shui. Jag har alltid funderat på hur jag ska lägga baguan över mitt hus. Bor i ett sutteränghus. Ingång på bottenplan med garage till höger och tvättstuga till höger. Det finns också ett rum, badrum, klädkammare och förråd på det planet. Trappan kommer upp ungefär mitt i övervåningen där det finns två sovrum, litet badrum, vardagsrum och kök. nu har vi dessutom inrett vår vind och har där ett sovrum och ett allrum. Jag förstår att det är svårt att svara på men vore tacksam för ett tips.

Gillar verkligen din blogg. Den är ett måste varje dag!!!

Kram.

2011-05-02 @ 21:22:40
URL: http://getasvind.blogspot,com
Postat av: balansilivet

Hej! Vad glad jag blir att du gillar min blogg :))



När det gäller din fråga om baguan, är ju ursprungstanken att man lägger baguan och utgår från var man kommer in i huset. När det gäller hus med flera våningar kan man lägga en bagua för varje våning, precis som man kan lägga en bagua för varje rum. Det innebär att du har flera utrymmen för tex relationer och karriär. Då kan du också arbeta på flera ställen med att förstärka de delarna du vill förstärka. Sen är det viktigt att titta igenom alla delar av huset och se till att det inte finns röra någonstans. Om det är någon del av livet som känns stagnerad, titta i alla de områden hemma som motsvarar de områden i livet genom att använda baguan på varje våningsplan.

Hoppas du blev lite klokare på mitt svar :)

Ha en underbar dag! Kram

2011-05-03 @ 14:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0