Tänkvärda ord

              

Rikedom är för mig inte pengar, utan just allt det där man har som gör en glad och som inte går att köpa för pengar.

 

Söndag är tacksamhetens dag hos oss. Idag tänker jag på de saker jag är tacksam för som jag inte kan köpa


- Jag är tacksam för att solen skiner idag, och igår,vilket fyller mig med vårkänslor och glädjen över att ljuset och värmen är på väg tillbaka


- Jag är tacksam för att jag är frisk och att jag har två armar jag kan kramas med, och två ben som kan ta mig överallt dit jag vill


- Jag är tacksam för att jag lever i ett land där vi har frihet, demokrati och ett system som ger trygghet


- Jag är tacksam för att jag har världens ljuvligaste dotter


- Jag är tacksam för att jag har ett hem, där jag verkligen trivs och kan hämta kraft


- Jag är tacksam för att jag har flera lediga dagar där jag kan göra vad jag vill, innan jag börjar på mitt nya jobb


- Jag är tacksam för den vackra natur jag har precis utanför dörren där jag kan gå ut och insupa våren - och det ska jag göra idag! :))


Vilka saker är du tacksam för, som du kanske tar för givet till vardags?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0