Njuta av livet

På mitt nya jobb är jag ledig en dag i veckan. Jag hade först tänkt ta fredagar som ledig dag, för att få långa helger, men ändrade mig sedan till onsdagar. Det är jag så glad för. Att jobba i två dagar, och sen ha en dag ledigt mitt i veckan ger veckan lite extra guldkant.


Idag är alltså min lediga dag denna veckan. Då jag rider på tisdag kvällar känns det som ledigheten börjar redan då. Sen startar jag onsdagen med att åka på morgonyoga. En skön start på dagen, och skönt att komma igång.


Här i Göteborg skiner solen, så jag flyttade ut i trädgården och tänkte blogga i solen, men det var ingen bra idé :) Såg ingenting på skärmen. Så jag busade och lekte med mina våryra katter en stund istället. Efter lunch ska jag åka in till stan där jag har en timmes massage inbokad.


I tvättmaskinen körs nu en omgång med vårkläder som jag tagit ner från vinden. Senare ska det inventeras och se vad som ska behållas, vad jag ska göra mig av med, och om det blir några nya inköp.


Att ta ett avbrott mitt i veckan är något som stressforskare rekommenderar för att minska stressen och ta sig tid för återhämtning. Jag kan bara hålla med. Det är enormt skönt att arbeta två dagar i sträck för att sedan bryta av med en ledig dag, sen två dagar igen och sen helg. Lagom mycket och balans mellan arbete och vila, njutning och nöje:))


Kommentarer
Postat av: Lotta Thunes

Låter både klokt och underbart härligt



Önskar dig en härlig Mallis 4good resa



kramar som förlamar



lotta

Postat av: balansilivet

Tack Lotta! Ja, det är skönt när man vaknar trött en måndag morgon och veta att det är två arbetsdagar, sen en ledig dag som jag kan fylla med precis vad jag vill. Härligt :)

2011-04-04 @ 09:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0