Morgonstund har guld i mund

finns det ju ett ordspråk som heter


och jag tycker om att vakna tidigt, och känna att jag har hela dagen framför mig. Och jag brukar vakna tidigt av mig själv, även på helgerna, men jag blev inte helt glad i morse när katterna började springa runt och jama som tokiga redan vid tjugo över fem! Lite längre än så hade jag tänkt att sova en lördag morgon, även om jag har lovat dottern att jag ska åka iväg tidigt och köa till barnmarknaden så att hon kan få de sakerna hon spanade in i går kväll att hon vill ha: en gitarr med nylonsträngar för 100 kr och en rosa Adidasjacka med tillhöranda byxor för 90 kr. Då jag är morgonpigg av mig brukar vi vara först i kön och kan springa in och få det vi vill ha, så håll tummarna för att det blir så även denna gång :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0