Fler bilder från stugan

Här kommer lite fler bilder från stugan vi funderar på att köpa. Den är liten, bara 15 kvadratmeter, men tillräckligt för två personer med plats för ett litet vardagsrum, en liten köksdel, toalett och sovloft. Trädgården däremot är stor och jag tänker att trädäcket blir ytterligare ett rum sommartid. I min tanke är vädret bra de flesta dagarna av semestern :))




Utedäcket. Till vänster i stugan är soffan med bord och kamin. Direkt till höger är stegen upp till sovloftet och under det den lilla köksdelen. Längst bort ligger toaletten. Tänk att inreda altanen så det blir som ett rum med olika funktioner; laga mat, äta, ligga och slappa och läsa





Köksdelen är inte helt klart. Där ska det in ett kylskåp och en bänkspis. Framför skåpen funkar det nog bra med draperier, och slippa dörrar



Skönt att bara kunna gå direkt ut. Katterna skulle nog trivas där :)







Sjön med badplats i närheten




Så vad tror ni? Kan det funka för mig och dottern att tillbringa semester och långhelger där? Hon får sovloftet och så köper vi en bäddsoffa där jag får sova. Trädgården är nästan 1100 kvadratmeter så där kan man tillbringa en del utomhustid. Sen har vi ju hela det område i Sverige som vi älskar runt omkring, med massor av härliga utflyktsställen. Tankarna yr runt i huvudet just nu....

 


Kommentarer
Postat av: Adela

Hej och vilken fin liten stuga! Där finns det ju verkligen potential att göra det fint och personligt! Å tänk att få sätta tänderna i den!=) är själv så "stugsugen" men de kostar ju en del;)



Lycka till och ha en fin kväll!

Kram

Adela

2011-03-05 @ 19:37:41
URL: http://www.houseofadela.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Tack! Ja, i mitt huvud har tankar kring hur jag skulle kunna göra stugan fin snurrat i flera dagar. Varit på IKEA idag och kollat lite. Deras inredare är så duktiga med smarta lösningar på liten yta. Skulle kunna köpa allt jag behöver där, men jag vill hitta fina saker på lokala loppisar så jag får hålla igen lite. Men en dagbädd från IKEA kommer det bli iallfall. Den kan man använda som soffa, enkelsäng, dubbelsäng och har inbyggd förvaring. Perfekt för compact living mao :) Hoppas du hittar en stuga du gillar. De behöver inte vara så dyra om man inte vill ha havsnära förstås. för då går priset upp så mycket så ingen vanlig människa har råd. Tyvärr säger jag, för allra helst skulle jag vilja ha en liten strandstuga, men nära till sjön blir också bra :)

Kram till dig också, och hoppas du får en fin helg!

2011-03-05 @ 22:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0