8 mars

Idag är det flera saker som uppmärksammas. Om vi ska börja med att vara lite seriösa så är det internationella kvinnodagen idag


Idag uppmärksammas kampen för jämställdhet, kvinnors rätt till lika lön, våld mot kvinnor - ja kvinnors kamp ur många olika perspektiv.

 

Idag är det också semledagen, eller fettisdagen som den egentligen heter. Idag har jag inte ätit någon semla, men jag tror det blivit tre hittills i år. Gott!

På radion i bilen på vägen hem fick jag också lära mig något nytt, som iallafall inte jag hade hört innan. Det är pannkaksdagen idag också. Så där har ni middagen färdig - pannkaka med semla till efterrätt :)

                        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0