Walk in closet

Att ha en klädkammare man kan gå in är så härligt, dels för att på ett överskådligt sätt kunna organisera sina kläder och dels för att man faktiskt kan inreda även klädförvaringen till ett härligt och lite lyxigt rum. Att ha en walk in closet är något många tjejer drömmer om, särskilt om man tittar runt bland olika bloggar. En del visar upp sina nyinredda och andra skriver om sina drömmar om att någon dag ha en egen walk in closet. Jag har faktiskt förmånen att ha en liten klädkammare i min lägenhet. Den har hittills både varit förvaring för alla mina kläder, men också för all sköns andra saker som egentligen inte alls hör hemma där. Jag har rensat ordentligt bland alla mina kläder, och håller på att göra iordning den till just en sån där skön plats att starta dagen på.


Här kommer lite inspiration från alla möjliga hörn









Lyxa till vindsutrymmet med blanka guldiga tapeter, tjock mjuk heltäckningsmatta, en skön plats att sitta på och så förvaring för kläder, skor och väskor - ett ställe för en vuxen prinsessa :)




Troligtvis världens mest kända walk in closet - Carries




Pernilla Wahlgren har en stor härlig walk in closet




Välorganiserad




Även en mindre klädkammare kan bli en fantastisk walk in closet, som ger en lite lyxig, glamourös känsla. Bilden från Simplicity, som är feng shui konsult




Ikeas variant




Möblera även i walk in closeten med detaljer som förhöjer känslan. En sån provdocka funderar jag på att skaffa till mig där jag kan prova olika klädkombinationer



Om man inte har en befintlig klädkammare eller en liten skrubb, eller kanske ett helt rum att göra iordning till en walk in closet kan man ändå försöka skapa samma känsla.






Eller avdela en del av sovrummet till en mini-wic :)

Kommentarer
Postat av: susanne

2011-06-28 @ 19:08:12
URL: http://susannelindvall.blogg.se/
Postat av: Emma Hå | shoes and beyond

Fina allihopa!



//Emma Hå

2011-07-04 @ 23:23:08
URL: http://emmahas.se
Postat av: balansilivet

Ja, visst är de fina. Använder alla som inspiration när jag gör iordning min lilla klädkammare :)

2011-07-05 @ 11:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0