Nytt smultronställe

Igår tillbringade jag hela dagen på stranden, och det känns lite i skinnet idag. Det sämsta med att åka ensam till stranden är att ingen kan smörja in solkräm på ryggen. Aj....


Att bo i Göteborg gör att det finns många underbara badplatser att välja på. Variationen är stor - klippor, sandstränder eller gräsmatta. I början av säsongen gillar jag att åka till sandstränder, men efter ett tag blir jag så trött på all sand jag drar med mig hem så då väljer jag hellre någon solvarm klippa någonstans.


Igår åkte jag till Åsa havsbad, som ligger några mil söder om Göteborg.




Åsa tillhör ju Kungsbacka kommun, och häromdagen när jag åkte förbi turistbyrån hämtade jag kommunens sommarbroschyr. Där läste jag om ett trädgårdscafé med en inredningsbutik som låg i Åsa. Dit tänkte jag bege mig någon dag, och efter stranden tog jag en kort åktur dit. Oh my, vilket mysigt ställe!! Jag älskar såna små smultronställen, dit man kan göra utflykter. Tyvärr var inte kameran med till stranden, så detta är bilder på det urmysiga stället  som jag hittade på nätet. Det är nya ägare sedan ett år tillbaka, och nu är det ännu mysigare än vad det ser ut på bilderna. Varje onsdag från kl 17 har det grillafton och på fredag after work med enklare maträtter som tex lasagne och ett glas vin. Igår åt jag en helt fantastisk hallonpaj och strosade sedan runt ett bra tag för att ta in allt vackert. Affären, dekoren, trädgården med dammen....om ni är i Göteborg eller Halland rekommenderar jag ett besök på Freadals Trädgårdscafé.


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0