Lev i nuet

Visst är detta en härlig klocka, som påminner om att det enda vi faktiskt har är just detta ögonblick. Det ögonblick som händer nu, och om du inte är närvarande så missar du det.


För att njuta av livet, måste du vara närvarande när det händer.

 

Idag har jag varit på ett av mina favoritställen - Smultrongården utanför Örebro. Där kan man shoppa kläder, massor av härlig inredning och fika. Perfekt utflyktsmål för er som är i närheten.

Så här beskrivs det på orebrotown.com, där de listat det både under uppleveser och under shopping.


Smultrongården är en inredningsbutik med café några kilometer norr om Örebro. I ett hus från 1700-talet har en miljö skapats där besökaren kan handla i lugn och ro på landet.

På Smultrongården hittar du varumärken som SIA, Miljögården, Himla, House Doctor, Madam Stoltz, Green Gate, Västergården, Pilgrim, Pearls of Passion m fl. Det finns även ett stort sortiment av kläder från Odd Molly.
På övervåningen finns ett café och när vädret tillåter är även utomhuscaféet öppet.

Öppettider:
Onsdag-torsdag kl 10.00-18.00
Lördag kl 10.00-15.00





Gissa om jag shoppat något???


Kommentarer
Postat av: Emelie S

Jaaaa, det tror jag :)



Vad blev det för något?

2011-06-05 @ 19:23:00
Postat av: balansilivet

Visst blev det en del shoppat, fast ingenting till mig. Det blev ett helt underbart lapptäcke i rosa och vitt till dotterns rum, en rosablommig blomkruka och kanna, också till hennes rum, och så en kanonfin topp till dottern på rean. Sen satt vi länge och fikade i den härliga trädgården. När ni är i Örebro måste ni boka in ett besök på Smultrongården

2011-06-06 @ 19:54:59
Postat av: Emelie S

Vad härligt!



Det kan hända att det blir en och annan dag i Örebro i sommar. Pojkvännen har fått jobb där 10 månader.



Bra med tips på saker att göra :)

2011-06-09 @ 13:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0