Älskade söndag

Åh, vad jag älskar söndagar. För mig är söndagar en riktig njutardag, en dag att ta det lugnt. Inget inplanerat, vakna i lugn och ro. Ta dagen som den kommer. Inga måsten.


Igår städade jag hemma, men hann inte med att tvätta så några maskiner med lakan och handdukar körs idag. Söndagar är för mig en dag då jag kommer ikapp. Kommer ikapp mig själv genom att ta det lugnt. Kommer ikapp med sådant jag inte riktigt hunnit med under veckan. Stryka brukar jag göra på söndag kväll. Tycker det är skönt att stå en timme med strykning. För mig är det meditation.


Jag klappar lite på katterna och pysslar lite i trädgården. En alldeles underbar dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0