Visit Sweden

 

På Ekonominyheterna hörde jag just att Sverige ligger på plats 10 bland turistländer i Europa, vilket gör att vi ligger på samma plats som Grekland!! Jätteroligt tycker jag. Sverige är ett helt fantastiskt land, och man behöver inte åka långt bort för att upptäcka och uppleva massor av olika saker. Semester på hemmaplan kan smälla lika högt som tex en Greklandsemester. Det enda som kan vara lite vanskligt är ju vädret här hemma. Men om man vill göra utflykter och uppleva annat än strand och bad tycker jag att det bara är bra att det inte är så väldigt varmt.

 

Jag tycker det är extra roligt att turister har upptäckt att Sverige är ett intressant turistland. När jag bodde i New York i början av 90-talet arbetade jag på Scandinavian Tourist Board, och alla de skandinaviska länderna har så mycket att erbjuda. Varje land med sin särprägel. Stockholm marknadsfördes som Beauty on water - och det tycker jag är en bra beskrivning av Stockholm. Amerikanarna var fascinerade av att en storstad kunde vara så ren som Stockholm.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0