Vardagslyx

I ett gammalt nummer av tidningen M läser jag en undersökning om vad kvinnor anser är vardagslyx. Att lyxa till vardagen på olika sätt tycker jag är ett måste. Livet består av mycket vardag, och det behövs sättas lite guldkant på vardagen, så att livet inte bara blir på helger och längre ledighet som sommarsemestern.


Intressant är att är att på första plats, utan konkurrens, finns "Att ta en ledig dag då jag själv får bestämma över min tid"


I övrigt ser listan ut som följer:

2. Ta en promenad
3. Äta en lång, härlig frukost/läsa dagstidningen i lugn och ro
4. Träffa eller prata i telefon med vänner, barn, barnbarn
5. Vara i solen





6. Gå på stan, ögonshoppa och fika
7. Läsa en bra bok
8. Träna
9. Vakna utan väckarklocka
10. Jobba i trädgården, pyssla med växter





11. Vara med min man
12. Ta ett glas gott vin
13. Vakna och vara frisk, inte ha ont
14. Sätta sig vid ett dukat bord och någon annan har lagat maten
15. Umgås med vänner och familj





16. Ha städhjälp och slippa städa själv
17. Lyssna på vacker musik
18. Prenumerera på en tidning
19. Kunna glädja någon annan
20. Få kramar och närhet



Idag har jag mao haft en vardagslyxig dag. Jag har haft tid för mig själv, sen suttit i solen i trädgården och umgåtts med en vän, fikat och tagit ett glas vin :)


Vad är vardagslyx för dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0