Semesterplaner

Bloggen handlar mycket om semester just nu ;) Undrar varför??? Kanske beror på att jag börjar min semester IDAG!! Nu är jag ledig i fyra veckor, och hoppas få njuta av soligt och vackert väder. Och om vädret inte är soligt och vackert varje dag tänker jag måla några väggar hemma, och kanske tapetsera en vägg också. Så även regniga dagar är ok, bara de inte blir för många.


Som jag skrivit tidigare har vi inga direkta semesterplaner för sommarsemestern i år, utan tänkte ta dagen som den kommer, semestra på hemmaplan och kanske åka iväg någon dag eller två dit vi får lust.


Men jag har bokat ett par dagar i början av september då vi ska åka till härliga, sköna Frankrike. Jag älskar Frankrike, och speciellt södra Frankrike. Jag gillar allt där; maten, vinet, städerna, ljuset, människorna, atmosfären, bergen, havet, vackra kläder - ja hela livsstilen helt enkelt. En dag ska jag bosätta mig där. Läste häromdagen en artikel om att bosätta sig utomlands som penisonär, och en jämförelse om hur pensionen räcker i olika länder. Kanske jag kommer tillbringa mina år som pensionär i Provence??





Genom en liten annons i tidningen Lantliv hittade jag till den mysiga affären Smultrongården strax norr om Örebro. Och Eva, som driver Smultrongården, har också en blogg som du kan nå här http://smultrongarden.blogspot.com/ . Eva gillar också Frankrike och för ett par år sedan köpte de en liten lägenhet i Vence som de hyr ut ibland. Via hennes blogg upptäckte jag den lägenheten och nu har dottern och jag bokat den i ett par dagar. Ser fram emot att förlänga sommaren lite med några dagars tripp till Frankrike. Om vi får en regnig sommar kan jag alltid trösta mig med att där är det fortfarande sommar och badvarmt i början av september :)


Visst ser det mysigt ut!










Här kan jag se mig och dottern sitta och äta frukost innan vi beger oss ut för dagen, antingen det blir sol och bad eller besök på loppisar eller marknader.







I denna lilla by finns det visst ett 40-tal resturanger att välja mellan, och några med stjärnor i Guide Michelin :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0