Myshörna

Gör ett hörn i hemmet till din alldeles egna myshörna. Eller om du har gott om plats - gör ett helt rum till ditt alldeles egna rum och inred det efter dina behov. Vad vill du göra? Vad har du behov av? Kanske en lugn stilla plats för yoga och meditation där du kan hämta kraft, eller ett rum där du kan ägna dit åt skapande där symaskinen kan få stå framme eller färger och palett utan att behöva plocka undan för att göra annat, eller kanske en plats där du kan slå dig ner och läsa en bok i lugn och ro....eller något helt annat, utifrån den du är och din personlighet.


Min myshörna ser ut såhär


 

Om man ser på den platsen med feng shui-ögon så representerar den randiga fåtöljen träelementet, fårskinnet plus den rödrosa tavlan dottern har gjort eldelementet, de beiga färgerna jordelementet, lampfoten, skålen  och det runda bordet metallelementet och den svarta färgen representerar vatten. På denna lilla yta finns alla element med och det gör att den känns harmonisk. På väggen har jag en tavla vars budskap tilltalar mig. Symboler är viktigt att tänka på. På bordet finns även två hjärtan, liksom på den lilla tavlan på väggen. Hjärtan är en symbol som återfinns på många platser i mitt hem. Jag tycker om formen och symboliken. Sprid kärlek omkring dig, och du får kärlek tillbaka.


Stolen står precis vid mina stora fönster ut mot trädgården där jag kan sitta och titta ut på de vackra blommorna, även när vädret inte lockar till utevaro. Om ni tittar noga på bilden syns det att även andra varelser i familjen älskar att ligga här. Det är fullt med katthår efter de älskade busarna :) De ligger ofta här, så ibland får jag tränga mig ner mellan en katt och ett armstöd för att kunna sitta på min mysplats.





Så här ser det ut inifrån när paradisbusken blommar som bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0