Lazy day

Idag har jag verkligen haft en lazy day. När jag kände efter i morse insåg jag att jag kände för den här utsikten idag





Efter att ha tillbringat flera dagar på halländska sandstränder kände jag att jag ville ha bohusländska klippor idag. Fördelen med att bo i Göteborg är att man lätt kan välja vad man känner för, efter dagshumör, och efter massor av sand kände jag för att balansera upp det med solvarma klippor.








Det värsta, och på ett sätt det häftigaste, med klippor är att man kan inte gå ner i vattnet långsamt, utan man får dyka i. Vilken härlig köldchock för kroppen.


Längre in i viken ligger några fantastiska hus.

 

Med mig på stranden idag hade jag den här boken





Jag gillade boken, vilket kanske inte är så konstigt då de skriver om en del av det som jag ägnar min blogg åt :) Hela boken igenom återkommer exempel från deras egna liv. Jag har alltid gillat Kajsa Ingermarssons böcker, och här får man dels en helt ny bild av henne och dels massor av matnyttiga tips på hur man kan bygga upp sitt drömliv. Rekommenderas!


En av de härliga sakerna med att ligga på en solvarm klippa, höra måsarna skräna och titta ut över havet är alla segelbåtar som glider förbi i sakta mak...och en och annan högljudd motorbåt också :)

 






Efter ett par kvällar i slutet av veckan med att äta ute och spendera en del pengar (kan det vara fler än jag som har gjort det nu när julilönen kommit ;)) ville jag skapa balans även på den fronten och ha en helg utan att spendera några pengar alls, förutom någon glass.


Så middagen idag tillagades hemma i min egen trädgård.




Tidigare i somras slängde jag ut den gamla slitna grillen och köpte mig en ny, större men framförallt högre grill, vilket ger en bättre ergonomi när jag grillar. Det är inte ofta jag sätter på grillen för att laga mat åt mig själv, men idag åkte en stor saftig entrecote på.




Vilket resulterade i den här goda middagen. Idag skippade jag kolhydraterna och gjorde en röra till med hackad rödlök, strimlad soltorkad tomat och haricot verts i bitar som stektes tills vätskan kokat in. Sen strödde jag på lite fetaost på. Mums! Det tyckte även katterna som fick smaka några bitar entrecote var. Finsmakare ;)


På bordet står den här fina rosa krukrosen som jag ramlade över på ICA Maxi för ett tag sedan. Trodde de hade prismärkte den fel. 9,90 kostade den! Då krukan stått tom ett tag och jag ville ha en rosa blomma i den, blev den perfekt här.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0