Hjälpa andra

Att hjälpa andra, att göra gott för någon annan utan tanke på att själv vinna något på det är något som lyckoforskningen visat påverkar vår lyckonivå positivt. Att hjälpa andra kan man göra på många olika sätt. Du kan stödja en vän. Du kan vara volontär för någon hjälporganisation. Du kan skänka pengar till någon organisation som du känner för. Själv har jag valt att stödja organisationer som arbetar för djurs välfärd på olika sätt, tex WSPA (World Society for the Protection of Animals) som arbetar för att hjälpa utsatta djur och stoppa djurmisshandel, Forska utan djurförsök samt att jag stödjer det lokala katthemmet där vi har adopterat våra katter från.


Det finns även en sajt på nätet. www.thehungersite där jag dagligen går in och klickar (många gånger per dag :)) både på Hunger, men speciellt på Animal Rescue. Varje klick innebär att sponsorer skänker mat till svältande människor runt om i världen, och till olika organisationer som tar hand om hemlösa katter och hundar. Vill du komma direkt dit, klicka på denna länk: http://www.thehungersite.com/clickToGive/home.faces?siteId=3&link=ctg_ars_home_from_bcs_home_sitenav


Det är ett enkelt sätt att stödja och hjälpa andra, som alla kan göra då det inte kostar något att klicka. Det gäller bara att komma ihåg att göra det :) Jag har lagt denna länk först på min favoritlista så varje dag när jag ska gå in på olika sidor står den först, och jag börjar alltid med att klicka där innan jag går in på andra sidor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0