Härligt trött

Idag kände jag inte för ytterligare en lazy day, utan jag bestämde mig för en dag på golfbanan istället. Jag önskade mig ju mulet väder idag, och när jag kom fram till golfbanan var det helt grått, och strax därefter började det regna. Regn hade jag ju inte beställt ;)


Men på vägen dit spelade dom de 50 bästa sommarlåtarna de sista 20 åren. Jättekul att lyssna på, så jag satt kvar i bilen och lyssnade på radio tills regnet slutade. Ja, faktiskt längre än så för jag ville lyssna klart. Många härliga sommarhits, men topp10 var inte direkt mina favoriter. Listan grundade sig på vilka låtar som placerat sig högst på olika listor, som stannat kvar längst och som sålt flest skivor. Bland topp10 fanns Hej, hej Monika och Ingen vill veta vart du köpt din tröja och Boten Anna. Inga av dom är några av mina favoriter direkt, men många andra bra låtar spelade dom.


Sen gick jag ut här


Något som jag gillar med att gå på golfbanan är att det får mig att gå ner i varv. Jag tror inte att jag är så uppvarvad, men jag märker att det tar ca tre hål innan jag kommit in i flow, lugn andning och fokus. De vackra omgivningarna får pulsen att slå lite långsammare och jag varvar ner.

 

Albatross GK Eaglebana, dvs korthålsbana där man inte behöver vara medlem för att spela. En kanonfin träningsbana. Spelade med nya klubborna för första gången idag, och det gick....hyfsat.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0