En dag i trädgården

Idag blev det till slut en riktigt härlig dag. Det verkade som vädret hade svårt att bestämma vilket håll det skulle gå åt ända fram till på eftermiddagen, då solen sprack upp och termometern steg över 21 grader.


Dottern stängde in sig på sitt rum med några vänner och spelade spel. Men en så fin dag vill man ju vara utomhus, så jag passade på att pyssla i trädgården, och grävde bla ner de gråa trädgårdsplattorna jag fick häromdagen. Hade ingen lust att greja i trädgården när regnet stod som spön i backen, så de fick vänta tills vädret blev lite bättre.


Jag älskar min trädgård. Den är inte stor, men ack så tacksam jag är att jag har den. Det finns tillräckligt mycket plats för att ha en matplats, en ganska stor grill, ett blomsterbord och massor av krukor på marken, lite tomatodling, en skön liggplats och plats för förvaring.


 

Blommor jag gillar är hortensia, lavendel, pelargoner, astilbe, pion och de får gärna gå i färgerna rosa, vitt och blått.

 







Rostiga detaljer gillar jag....och grodor :)











Mina tomatplantor börjar bli riktigt stora, och däribland finns även en kruka med physalis och en med gräslök





Jag var dock inte ensam ute i trädgården. Båda katterna följde gärna med mig, men medan den ena låg skönt och lapade sol.....


.... försökte den andra att ha ihjäl ett gammalt plastlock som hörde till torkvindan jag hade förut





Som ni ser så håller jag en del av trädgården lite skönt slarvig, där gräset får växa högt och där katterna älskar att smyga och ligga och gömma sig :)


Kommentarer
Postat av: Irene

Så skön Din trädgård ser ut! Jag hade gärna haft en mindre trädgård, tycker våran är på tok för stor :-)... Men nu hittade jag faktiskt en olikhet mellan oss - jag gillar inte rostiga detaljer, haha.. annars känns det som att jag kunde byta både garderob och allt annat med Dig :-)

Kram!

2011-07-20 @ 10:36:51
URL: http://fengshuiblogg.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Haha, ja något som skiljer oss åt då :) Annars verkar det som vi gillar ungefär samma saker. Håller på att rensa lite i bokhyllan, igen :) och ser att jag är färdig med en bok som jag nästan har läst sönder. Du hade en utlottning på den en gång

"Ordning och reda". Nu är det dags för den att gå till någon annan som kan ha nytta av den.

Visst är det skönt med trädgård, och jag älskar min lilla trädgår. Den är ganska lagom att sköta, men liiite större hade varit bra. Har haft stor trädgård förut, och då blev det bara ett stressmoment att sköta den.

Jag skulle nog kunna byta det mesta med dig också ;) Kram

2011-07-20 @ 10:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0