Bakdag

Idag har de sagt att det ska bli regn, regn hela dagen. Så jag har, för en gångs skull, förberett för bakning idag. Dottern kommer ibland på att hon vill baka, men de saknas ofta någon ingrediens och ingen orkar pallra sig iväg till affären för att bara köpa det.


Men idag har jag förberett så allt finns hemma, och vi ska bla baka kanelbullar.


 

När det regnar är det även mysigt att ha filmkväll. När jag var på biblioteket häromdagen, denna fantastiska inrättning som jag hyllar om och om igen, såg jag även några filmer som dottern vill se. Jag hyrde tre filmer för 50 kr som vi får ha en hel vecka. Betydligt bättre än i videoaffären :)


Bla hyrde jag denna film, som vi ska se idag. Mysa i soffan med nybakade kanelbullar och nypoppade popcorn. Så kan man njuta av en regnig dag :)


 

Hyrde även denna film

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0