Vår på gång

Ett av mina favoritmärken när det gäller kläder är Odd Molly. Jag tycker de gör väldigt kvinnliga kläder som ofta är mycket smickrande för figuren. Deras sidenplagg är helt underbara, men de är också duktiga på stickade koftor, fina tunikor, velour och gör fantastiska klänningar. Kollektionen för våren och sommaren 2011 är inget undantag. Nu har jag kläder så jag klarar mig i garderoben, men om jag skulle göra några nyförvärv inför den stundande säsongen så ligger dessa pärlor bra till

En helt underbar wrap som jag är mycket sugen på att flytta till min garderob.

 



eller en wrap i mjuk velour i en härlig rosa färg



En så smickrande kofta i en färg som passar perfekt till min befintliga garderob



Denna tunika har jag provat och den var mycket snyggare i verkligheten än på produktbilden. Jag tänker mig den till mina caprijeans till sommaren och ett par vita sneakers. Sommarfräscht!



Så härlig färg och så fina spetsar. Helt enkelt ljuvlig


Min tanke när det gäller min garderob är att skära ner på antalet plagg, och bara ha plagg som jag verkligen älskar och använder. Alla "nja, och kanske-plagg" åker ut utan pardon, och förhoppningsvis kommer det inte komma in några nya plagg som sorterar under den kategorin. Jag tänker mig att jag ska kunna gå in i min klädkammare (eller walk-in-closet om jag vill vara mer trendig *haha*) och blunda och sträcka mig efter ett plagg och oavsett vilket plagg jag får tag i, tänka - ja, den är snygg, den har jag på mig idag. En garderob där plaggen passar ihop och går att kombinera och variera på många olika sätt. Jag är på god väg att skaffa mig den garderoben jag vill ha, men några utrensningar till behövs nog. Det finns fortfarande en del plagg kvar som är fina, men ändå inga favoriter. Dessa plagg brukar jag först fråga om det är någon vän som vill ha, och om ingen nappar lämnar jag in dom på en loppis där all förtjänst går till något som ligger mig varmt om hjärtat - nämligen ett hem för hemlösa katter. När jag vet att kläderna kommer bli använda av någon annan istället för att bara värma hyllan i min garderob är det lättare att rensa ut dessa plagg, och om de dessutom kan vara med att finansiera att en stackars hemlös katt kan få tak över huvudet och få äta sig mätt varje dag känns det gott i mitt hjärta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0