Tänkvärda ord

En av mina absoluta favoritbloggar är http://fengshuiblogg.blogspot.com/ som skrivs av Irene Wangborg. Hon är certifierad feng shui konsult, så för er som är intresserade av feng shui och vill ta del av hennes alla eminenta tips rekommenderar jag den sidan varmt. Själv är jag mycket intresserad av feng shui och kommer återkomma till det ämnet i min blogg, men Irene kan mer i ämnet än jag :) På hennes blogg läste jag idag ett underbart citat från den svenska versionen av Jeanne dÁrc Living.


"Ta större chanser - än andra tror är säkert
Engagera Dig mer - än andra tror är klokt
Dröm mer - än andra tycker är praktiskt
Förvänta mer - än andra tror är möjligt"

/ Claude Thomas Bissell


Kommentarer
Postat av: Carina

Jag instämmer i de tre första meningarna av citatet men inte det fjärde.Förvänta dig mer skulle jag vilja säga tvärtom.Förvänta dig mindre.Förväntningar kan ofta leda till besvikelse .Jag köper dig en present jag förväntar mig att du blir glad eller jag förväntar mig att får tillbaka en present av dig.Om jag istället ger en present för att jag vill det i mitt hjärta utan förväntningar på en positiv reaktion så känns det mycket bättre.

2011-01-20 @ 11:02:00
Postat av: balansilivet

Det har du absolut rätt i Carina. Om du gör något för någon annan för att du förväntar dig något tillbaka, ger du av fel anledning. Men ge från hjärtat för att du vill. Blir den andra glad av din gåva är det roligt. Om inte, har du iallafall varit generös :)



Det jag tror de menar i citatet är att våga sträva efter mer än du tror är möjligt. Om du förväntar dig mer så får du mer - attraktionslagen, som jag kommer skriva mer om i ett kommande inlägg



Förväntan inför en rolig händelse som kommer längre fram skänker också stor glädje,som jag skrivit om i ett tidigare inlägg.



Så förväntningar kan ju vara av olika slag :)



Ha en toppendag!

2011-01-20 @ 11:07:12
Postat av: www.travel-in-uzbekistan.com

Michael, a very interesting post thanks for writing it!

2013-03-15 @ 05:00:50
URL: http://travel-in-uzbekistan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0