Mindfulness i vardagen

Småfåglarna lider när v jag har vintar som i år, och även förra året, och behöver hjälp för att få mat. Jag satte upp ett fågelbord utanför vårt köksfönster, samt några äpplen på pinnar, talgbollar i häcken och gjorde egna bollar efter tips som Ernst gjorde i TV strax innan jul.

Jag hade en tanke att fåglarna skulle få mat, men tänkte också att det kunde vara roligt för mina innekatter att sitta i fönstret och titta på fåglarna...och gissa om de gillar det!!

Det som förvånade mig är att jag själv gärna slår mig ner i soffan och tittar på de olika fåglarna som kommer och äter av det vi bjuder på. Min farmor hade fågelbord och lärde mig flera olika fågelarter (varav de allra flesta numera är bortsuddade ur mitt minne), och jag tänkte att det var något gamla människor roades av. Kanske börjar jag räknas till dom, nu när jag är över fyrtio *ler*, men det är rogivande att titta på.

Så mitt tips till dig idag är att tadig tid att se saker i din närhet som så lätt förbises. Studera fåglarna, lytft blicken när du går i stan och tittta på husfasaderna, utforska din nära omgivning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0