Favoritrecept

Här kommer receptet på en riktig favoriträtt: Ingers chililax. Jag har bjudit vänner på denna rätt vid flera tillfällen och den brukar vara mycket uppskattad. Detta blir min middag idag, och idag har jag tur - det finns en efterrätt kvar från middagen igår, då tyvärr en vän inte kunde komma. Och den får jag idag! Min favoritdessert: creme brulé - vilken söndag!

4 laxfier a ca 140 g
1 burk creme fraich paprika & chili
1 finhackade paprika (röd eller gul - jag brukar köra med en av varje färg)
100 g smulad fetaost
2-3 msk sweet chilisås

Blanda creme fraiche med paprika, fetaosten och chilisåsen i en bunke. Lägg laxfilérna i en smord ungsform och fördela röran över fisken. Tillaga i ugnen i 200 grader i 15-20 min. Om du vill tar du potatis eller ris till. Jag brukar bara ta lite ångkokta grönsaker som tex broccoli.


Såhär gillar jag mat! Enkelt, okomplicerat som inte tar för lång tid, men som smakar gudomligt. Bon appétit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0