Vart vill du?

Ett steg för att manifestera det du vill dra till dig i livet är att skriva ner en vision av hur du vill leva. Tänk på vad du vill ha i ditt liv, vilken vision har du? Skriv ner din vision, och uttryck dig i presens som att du beskriver din nuvarande verklighet. Undvik att namnge platser eller människor, då du vill vara öppen för allt som kommer att öppna upp sig för dig bara genom att du uttrycker din önskan, din vision, och skickar ut din önskan och dess energier. Beskriv platser och människor genom att uttrycka vad de innebär tex att du bor i ett varmt land, att du bor nära havet, att du har mycket kärlek och passion, att du har mycket glädje och lek osv


                          


När jag skrev ner min vision blev det:

Jag är lugn och harmonisk och jag är uppskattad för den jag är
Jag har det bra, och har frihet och möjlighet att leva mitt liv fullt ut så som jag vill
Vi lever i kärlek och harmoni i ett hus nära havet
Våra liv är fyllda av positiva händelser och glädje. Jag inspirerar andra till förändring och jag berikar mig själv och andra. Jag är närvarande i nuet, och jag har kärleksfulla relationer.
Jag är harmonisk och det visar jag genom att njuta av mitt liv och vara tacksam för allt jag har.


Hur ser din vision ut?


Ett annat sätt att skapa och förstärka det du vill ha i livet är att arbeta med olika symboler. I feng shui pratar man om att förstärka olika delar av sitt liv genom att tillföra förstärkande symboler. Olika delar av hemmet symboliserar olika delar av livet (för att veta hur använder man en ska bagua, och jag kommer gå igenom mer om det i kommande inlägg): Rikedom, Framgång och berömmelse, Relationer och kärlek, Familj och hälsa, Frid och balans, Kreativitet och barn, Självkännedom, Karriär, Stöd i livet och resor. Om något av dessa områden behöver förstärkas kan du använda olika symboler tex om du vill ha mer kärlek i livet arbetar du med symboler som visar kärlek. Ett exempel är att tänka i tvåsamhet, ha tavlor som visar kärleksfull tvåsamhet, ha en säng där det får plats två personer, ha prydnadsföremål i par osv


Du kan även själv skapa olika typer av displayer för att förstärka det du vill ha mer av i ditt liv, som påminner dig om vem du är och vad du vill ska hända i ditt liv. Ta fram tidningar och klipp ut bilder som visar situationer du vill ha, miljöer du gillar, relationer du vill ha, hur du vill bo etc. Jag gjorde en sådan display för ett tiotal år sedan. Min dotter var då två år och jag hade precis börjat läsa till psykolog. På min display finns det bilder av strand och hav, glädje, kärlek, hus på landet, citat som "resan till mig själv" för att förstärka personlig utveckling, aktiviteter jag gillar; yoga, salsa, golf, hästar. En liten rolig parentes är att bilden på yoga jag hittade då är en bild på Malin Berghagen. I april i år åker jag till Mallorca med 4good och ska träna yoga varje dag - med Malin Berghagen :)
Placera dina displayer där du kan se dom. Låt dom arbeta för dig för att få det du vill ha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0