Vardagslyx.....eller stress?

Något som nästan är en last för mig är tidningar. Det finns så många bra tidningar, och jag är intresserad av så många ämnen. Jag prenumerar på ett antal olika tidningar, och så köper jag lösnummer på vissa.


De tidningarna jag läser regelbundet just nu är: inredningstidningar som Lantliv, Drömhus & Trädgård och Allt i Hemmet emellanåt (var trogen prenumerant från första numret, men alla nummer blev så lika efter ett tag), tjejtidningar med mode som Kattis & Co, Tara, Amelia emellanåt, psykologtidningar som Leva, PS, Hälsa ibland.


Att sätta sig med en ny tidning i min sköna fåtölj, titta ut över min lilla ute plats med en kopp te är vardagslyx för mig. Men, ibland hinner jag inte läsa alla tidingar, och innan jag vet ordet av kommer nästa nummer i brevlådan, och ofta flera olika tidningar på samma gång, så från att vara en vardagslyx blir det ett stressmoment när de samlas på hög. En hög som jag tänker att jag ska läsa - sen. När mer tid finns. Den stresskänslan är inte skön, så nu har jag bestämt mig för att säga upp alla prenumerationer, och bara köpa lösnummer - när jag känner att jag vill läsa ett speciellt nummer. DÅ blir det vardagslyx!!


En annan sak när det gäller tidningar - vad gör du med tidningar när du läst ut dom? Jag tycker det känns fel att bara kasta dom i pappersåtervinningen, så jag försöker hitta andra sätt att bli av med dom och de fortfarande kan skänka glädje till någon annan. Ge bort till vänner, skänka till väntrum på olika ställen tex vårdcentralen, frisören ,tandläkaren. Men, jag måste erkänna att inredningstidningar har jag länge haft svårt för att göra mig av med, men till slut kände jag att det var tidningshögar överallt, så nu har jag rensat bort dom. Jag tittade igenom en del innan jag kastade dom. De var tio år gamla, och det var inte mycket i dom som fortfarande tilltalade mig. Det jag gillade klippte jag ut och satte in i en inspirationspärm. Resten gick till återvinning.


Hur gör du med tidningar? Är det en vardagslyx eller ett stressfaktor för dig?


 

Kommentarer
Postat av: Karianne

Først: Takk for fin blogg, som eg akkurat har blitt kjent med :)

Eg kom til akkurat samme konklusjon som du angåande magasin og tidningar. Her blei det også sagt opp faste abonnement, og no kosar eg meg med eit og anna interiørmagasin. Kvardagsluksus :) Eg opplevde også at uleste magasin, ofte enno i folien, blei liggande som ein stressfaktor :P

Ferdig leste blad blir tatt med på pauserommet på jobb, eller gitt bort til veninner.

2011-02-08 @ 16:56:55
Postat av: balansilivet

Tack, vad roligt att du har hittat hit, och vad glad jag blir att du gillar den :)

Ja, att ha mycket "göra-sen" saker ligger och trycker i medvetandet och stressar. Bättre att bläddra igenom tidningarna i affären och köpa om det är något som lockar till läsning

2011-02-08 @ 22:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0