Tacksamhetsutmaning

Ta dagen till att uppmärksamma en sak du i vanliga fall inte brukar känna dig tacksam för. Uppmärksamma något du vanligtvis tar för givet. Påminn dig själv under dagen om denna sak. Vilken sak du väljer är unikt för dig, men välj något som du i vanliga fall bara tar för givet att det finns där.

Att uttrycka tacksamhet gör oss gladare och mer nöjda. Att glädja andra är också något som ökar vår egen glädje. Uttryck din tacksamhet för andra idag. Välj en, eller flera, personer som du ringer eller skriver eller sms:ar till och berättar hur mycket du uppskattar dom. Det kan vara vem som helst, någon som står dig nära som en familjemedlem, en partner eller en nära vän eller någon som du är mer bekant med men som du uppskattar. Utmana dig själv. Det kanske känns lite jobbigt, pinsamt och ovanligt i början, men ju mer du vänjer dig vid att uttrycka din tacksamhet desto lättare och mer naturligt blir det. Jag har ett par arbetskamrater som ofta skickar mig sms och talar om hur bra jag är, att de tänker på mig, att de håller på mig och hur glada de är att jag finns. Att bara få några rader på detta sättet gör mig så glad, och höjer mitt humör den dagen. Gläd någon i din omgivning och uttryck din tacksamhet, bara för att den finns.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0