Piloxing

Nya träningstrender kommer hela tiden. Nyaste, hetaste träningen för inte så länge sen var hotyoga som introducerades på många gym. Strip aerobics har det skrivits en del om, och jag har förstått att det finns på vissa gym, men har inte blivit så utbrett.


Det senaste nu är piloxing. Som så många andra träningstrender startade denna i USA, i Kalifornien. Faktiskt av en svenska, Viveca Jensen. Hon har länge arbetat som pilatesinstruktör och tyckte att det var en bra träningsform där man arbetar mycket med att stärka coremusklerna. Men hon retade sig på att behöva säga till sina kunder att de även behövde träna konditionsträning för att uppnå ett bra resultat. Då kom hon på piloxing, som är en blandning mellan pilates och boxning. Under ett träningspass kombinerar hon dans, pilates och boxningsövningar i intervaller. Träningsformen har blivit väldigt trendig i Hollywood, där många kända skådespelare och modeller har hittat sin favoritträning.


Jag har inte testat piloxing, men då jag har testat både pilates och boxning kan jag tänka mig att det är en väldigt bra träningsform. Är det någon av er som har testat? 





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0