Överdos romantik

En filmgenre som jag gillar är romantiska komedier, och med tanke på hur många som görs är jag nog inte ensam om det :) Imorgon är det Alla hjärtans dag och om du vill få romantisk känsla hemma - varför inte ha en filmfestival med några romantiska favoritfilmer. Här är några som jag gillar, och flera av dom ingår i mitt filmbibiliotek, med filmer jag kan ta till en sjuk eller regnig dag.




Ett självklart val till Valentines Day, med en fantastisk rollista


Ytterligare en film med Valentines Day som tema. En väldigt söt film, med hon som spelade i Mitt stora feta grekiska bröllop och så John Corbett, som vi alla känner igen från Sex and the City




Den här filmen älskar jag, och kan se hur många gånger som helst. Den har allt - den är sorglig, den har humor, det är kärlek...och så inte bara en, utan två snygga killar att vila ögonen på :)




Två av mina favoritskådisar, Katherine Heigl och Gerard Butler. Driver med manligt och kvinnligt på ett ganska roligt sätt




En rolig film som på svenska heter Dumpa honom


Men kärlek behöver inte vara kärleken mellan man och kvinna, utan kärleken mellan vänner, eller kärleken till ett djur. Dessa filmer tycker jag om




En film om vänner som alltid ställer upp för varann




Oväntad vänskap som uppstår mellan människor som man inte hade väntat sig. Sånt gillar jag :)




En helt underbar film om hur det är att plötsligt bli med hund, och särskilt om man väljer "Marley - the clearance puppy"




Denna film, som bygger på en verklig historia, berörde mig djupt. Den visar verkligen vilken lojalitet och villkorslös kärlek ett djur skänker. Blir rörd bara jag skriver om filmen. Se den!


Och så till sist en riktig feelgood-movie, som handlar både om kärleken till sig själv, kärleken till sina vänner , den andliga och den romantiska kärleken



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0