Mina favoriter

Efter tre delfinaler av Melodifestivalen, som fått mycket kritik i media över den dåliga kvaliteten på låtarna och på hela arrangemanget kan jag konstatera att det är två låtar som sticker ut från de övriga - och som jag tycker mycket om. Båda två är mer visbetonade. Kanske inte är riktigt Melodifestivallåtar, men å andra sidan är det inte schlager längre i festivalen.


Pernilla Andersson med låter Desperado tyckte jag mycket om. Pernilla själv var en ny bekantskap för mig, men det här kommer jag lyssna mer på

 



Den låt jag tyckte stod ut mest i startfältet igår var Sara Varga med låten Spring för livet. Naket, sprött och med en stark text som handlar om misshandel. Den här gillar jag. Jag hoppas att det är dessa två som går vidare från Andra Chansen till finalen

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0