Mera sol....och mera kläder :)

Nu kan man ju nästan tro att detta har gått och blivit en modeblogg ;) men här kommer vara mycket varierande innehåll, med både djupare och mer ytliga inlägg. För mig innefattar balans i livet väldigt mycket. Att må bra till kropp och själ innebär dels själsligt och psykologiskt välbefinnande som uppnås genom att arbeta med personlig utveckling, stärka självkänslan, stärka relationer, stärka jaget, ändra tankemönster. Kroppen behöver beröring, men också bra mat, njutning och rörelse för att må bra och för att skapa energi. Både kropp och sinne behöver introspektion, yoga, meditation och mindfulness är bra redskap. Allt hänger ihop: dåtid-nutid-framtid, yttre-inre, kropp-själ. Inget går att separera eller plocka bort från resten. Ska vi må bra krävs en helhetssyn, och även det mer ytliga är viktigt. Att tycka om sig själv när man ser sig själv i spegeln gör mycket för välbefinnandet, och alla kan göra det bästa av de yttre förutsättningarna. Därför kommer klädtips att återkomma i bloggen. Och ibland visar jag bilder på mina kläder. Hoppas ni gillar dom :)  bilderna alltså :))


Idag har dottern och jag varit på skogspromenad, och kameran följde med idag också ;)














Idag har jag blandat kläder från Odd Molly med kläder från de stora kedjorna. Min jacka, som jag fullkomligt älskar ryggen på, heter Noblesse jacket och kommer från Odd Molly, jeansen är ett par suveräna jeans från Kapp-Ahl som heter Magic jeans och de är verkligen magic som håller in magen och lyfter upp rumpan. Den vita tunikan är ett riktigt fynd från Lindex, som flera har frågat om den är från HunkyDory, men den är alltså från Lindex. Koftan är från Odd Mollys höst- och vinterkollektion, Lovely Knit i färgen greyblue. Ett bra klädtips är att upprepa din ögonfärg på något klädesplagg på överkroppen. Det underlättar för människor att kommunicera med dig och se dig i ögonen. Färgen på koftan är precis samma färg som mina ögon, som dottern påpekade när jag klädde på mig. Men det var också tanken när jag köpte den (plus att jag är frusen och den värmer så skönt, och dessutom passar så bra till jeansfärger). På fötterna har jag ett par bruna UGG:s, vilket gör att fötterna håller sig varma oavsett vad termometern visar. Och varma fötter gör mig glad :))


Kommentarer
Postat av: Sofia

Härliga bilder tycker jag!



//Sofia

2011-02-18 @ 21:33:12
URL: http://www.3barnsmamma.bloggplatsen.se
Postat av: balansilivet

Tack Sofia! Vad glad jag blir ;)...och även dottern som har tagit bilderna. Ha en härlig helg!

2011-02-18 @ 22:10:37
Postat av: Jane

Jag måste tipsa min mor om denna blogg :) Hon är egentligen emot bloggar och så, men jag kan visa henne att det även finns bloggar om det viktiga i livet :) Tack för en upplyftande blogg!

2011-02-19 @ 17:44:08
URL: http://bombshellbitch.tk
Postat av: balansilivet

Tack Jane! Vad roligt att du gillar min blogg :) Jag försöker blanda allvarligare saker med glädje och att må bra i sig själv. Jätteroligt att du gillar det. Kram

2011-02-19 @ 20:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0