Kök jag gillar

Denna bild är från Leilas TV-kök och här finns flera saker jag gillar, och som jag skulle vilja ha i mitt kök. Jag vill ha ett stort lantkök, vilket blir den naturliga samlingspunkten, både för familj och vänner. Köket är mitt sociala rum. Det är dit jag tar mina vänner när de är på besök. Vardagsrummet är mitt avkopplingsrum, där jag antingen är själv eller tillsammans med dottern. Där läser jag, gosar med katter, tittar på TV, lyssnar på musik, sitter vid datorn - inget av det särskilt socialt. Men i köket, där vill jag samlas runt grytorna, laga mat tillsammans, duka upp för goda middagar...eller bara fika.


I det här köket finns det en anordning i taket att hänga husgeråd på. Ett sådant vill jag ha. Jag har tittat var det skulle kunna funka att ha något liknande i mitt, betydligt mindre, hyreslägenhetskök, och än så länge har jag inte hittat någon bra plats där det inte slår i något skåp eller att man slår i huvudet. Men när jag hittar mitt drömhus ska det finnas en köksö med en takanordning över.

Jag fullkomligt älskar ställningar med tallrikar, ställningar att lägga kakor på osv. Jag skulle kunna ha hur många som helst, med mycket godsaker att bjuda på - eller äta själv :))

 



Ett annat kök jag gillar, i lite New England stil är detta. I mitt kök skulle jagkunna tänka mig en gasspis, men absolut skulle jag ha en vedspis!!! Så mysigt att elda i när man kommer upp på morgonen. Min farmor och farfar hade en gammal vedspis och jag älskade att sitta i deras kök och mysa framför spisen. En sådan ska det vara i mitt drömhus.


Två filmer som jag gillar, dels för att jag tycker om filmerna, men också för att de har så fantastiska miljöer. Inte minst köken i dessa filmer kan jag sitta och dregla över. Länge. Den först är Something´s gotta give med Jack Nicholson och Diane Keaton




Vilket underbart kök...men what the heck...jag kan tänka mig att ta hela hemmet






Läget, alldels vid havet, med mjuka sanddyner kan jag också ta :) tänk att bara gå utanför dörren och ha sådan här miljöer för en picknick


Den andra filmen har också temat mogen kärlek, och är gjord av samma regissör är It´s complicated med Alec Baldwin, Meryl Streep och Steve Martin.

 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0