Underbara Smultrongården

Varje gång vi är på besök i Örebro åker vi även ut till ett av mina favoritställen, Smultrongården. Någon mil norr om Örebro har innehavaren Eva skapat sitt drömställe. Här ute bor hon i ett jättefint vitt trähus, och på tomten har hon Smultrongården.







I en gammal röd stuga, med en tillbyggnad, hittar man ett riktigt smultronställe. Små, små rum med inredning, smycken, kläder och ett café med hembakade godsaker. Överallt lyser ljus upp, och i ett rum sprakar en öppen spis.
















Det finns mycket vackra saker här, och miljön är så mysig. Jag kan gå runt jättelänge och bara titta på allt vackert för att sen....




...njuta av kakbuffén. Alla kakor bakas på plats och till skillnad från caféer inne i stan med överpriser är det väldigt överkomligt i pris här. En bit kaka kostade 25 kr och en julmust 10 kr. Sånt gillar jag :) Morotskakan som vi valde var dessutom en av de godaste vi ätit.




Uppe på den tillbyggda balkongen satt vi




Där uppifrån kunde vi se ner både i affären, och när de bakade kakorna :)




Oj då, där står ju jag med plånboken i högsta hugg, jag som inte shoppar något längre :) Vad är det jag köper?




Jo, en strut med Åre Chokladfabriks God Jul-blandning och en Sour Cream krydda som jag tänkte ha på egna chips och i kall sås till stekt fiskfilé :) Bara ätbara saker! Eva, som driver Smultrongården, äger också lägenheten i Frankrike vi hyrde några dagar i september. Snacka om att leva sitt drömliv!




Jag älskar att åka hit, då miljön är så härlig. Utanför gården ligger hästhagarna och sommartid kan man inta fika i trädgården. För er som har vägarna förbi Örebro rekommenderar jag ett besök här. Och även om de har hur mycket vackra saker som helst, behöver man ju inte köpa något för att njuta, om det inte är något särskilt man behöver!



Kommentarer
Postat av: Geta

Verkar vara ett väldigt trevligt ställe. Ett sånt som jag kallar må bra ställe. Man blir lugn i själen och bara mår bra :) Har själv varit på ett sånt ställe idag och har något mer att besöka innan jul.

Kram.

2011-12-11 @ 21:14:09
URL: http://getasvind.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Ja, det är ett mysigt ställe. Mycket vackra saker, och väldigt trevlig personal, gott och prisvärt fika i vacker miljö. Må-bra-ställe låter som en bra beskrivning :) Sist gick vi till hagen efteråt och klappade hästarna

2011-12-12 @ 12:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0