Sköna sovrum

Sovrummet är det viktigaste rummet, och är det ett rum hemma som du ska fokusera på för att göra det ombonat och komfortabelt är det sovrummet. Många gånger kan det vara ett rum man inte ägnar mycket tid eller tanke på. "Jag ska ju ända bara sova där" verkar många tycka, så det är inte så viktigt. "Jag tillbringar ju ändå ingen vaken tid där". Men vår kropp och vårt sinne tar in vår omgivning även i sömnen, och vi påverkas av allt omkring oss. Då vi måste ha vila och återhämtning för att kunna leva, blir sovrummet ett oerhört viktigt rum.


Här har jag hittat lite bilder på sovrum jag gillar :)




Sovrummet behöver inte vara ett stort rum. En skön säng, fina textilier, ett sängbord, en lampa, någonstans att hänga av sina kläder kan räcka. Här har man julpyntat i den danska stilen - ljust, vitt och med pastellfärger istället för det röda och gröna.




Sovrum från Lexington. Textilier i flera lager ger en ombonad känsla. Den runda mattan bryter av mot sängbordens mer kantiga former. En skön fåtölj att sitta i.




Ett riktigt romantiskt och kvinnligt sovrum med volanger, smutsiga pasteller, trägolv, en ljuslykta, rosor på ett slitet träbord. Jag gillar känslan i detta sovrum.



Kommentarer
Postat av: Therése

så sant. Jag har ett belamrat skrivbord i sovrummet. Känns inte alls bra.

2011-12-21 @ 11:53:13
URL: http://www.nogg.se/missu
Postat av: balansilivet

Det kan jag förstå :) Att för det första ha ett skrivbord i sovrummet, förknippat med arbete, är inget som rekommenderas enligt Feng Shui då sovrummet är en plats för vila, avkoppling och kärlek. Arbeta får man göra någon annanstans :) Om det dessutom finns en dator vid arbetsplatsen blir rummet fullt av elektromagnetisk strålning, vilket inte är bra för kroppen. Och ovanpå detta så är det rörigt på skrivbordet - kanske en plats att börja rensa på för att sova bättre ;)

2011-12-21 @ 17:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0