Rensa i datorn

Ett ställe där vi lätt bara ackumulerar mer och mer saker är i datorn. Jag tycker om att rensa även här. Min jobbmail rensar jag regelbundet och vill inte att det ska vara mer än max en sida. Finns det mail jag behöver spara så sparar jag dem i speciella mappar, likaså med mitt privata mailkonto.


Jag har nyligen även rensat bland de bloggar jag läser, och bloggar som mest handlar om shopping och där de visar upp nyinköp var och varannan dag har jag rensat bort då de inte stämmer med min livsfilosofi. Däremot har jag hittat några nya bloggar som skriver om saker som inspirerar mig.


På datorn lägger jag en del hemsidor bland favoriter som jag regelbundet återkommer till, men för att göra det mer överskådligt har jag även här samlat dem i mappar. Jag vill att det ska se luftigt ut när jag öppnar upp.




Numer när vi fotar digitalt och laddar över till datorn samlas det lätt massor av foton i datorn. Även om de inte fysiskt tar någon plats är det bra att regelbundet se över och rensa så att det bara finns aktuella bilder, som är omtyckta och som du tittar på. Annars kan du deleta :)


Musik lyssnar jag numera endast på i bilen eller på datorn hemma, så även här krävs det en regelbunden rensning så att det bara är aktuell musik som ligger i biblioteket.


Spelas det spel på datorn blir det lätt så att de ligger kvar bland programmen, även om spelet inte spelas längre. Ta en stund och se vad som ligger på hårddisken och ta bort de program du inte längre behöver. Även om det inte gör någon skillnad för din fysiska miljö, gör det skillnad mentalt, och dessutom brukar datorns prestanda öka efter att du rensat bort gamla program :)

Kommentarer
Postat av: camilla

Jag har mer och mer börjat anamma både Feng Shui och frivillig enkelhet och söker mer inspiration. Din blogg är en av de som jag oftast återkommer till och det vore kul att ta del av det som inspirerar dig. Vill du dela med dig?

2011-12-15 @ 18:16:36
URL: http://camillasboklada.wordpress.com
Postat av: balansilivet

Vilken bra idé. Jag ska skriva ett inlägg om allt som inspirerat mig och som jag tagit del av

2011-12-16 @ 20:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0