Orolig energi

Oj, vad det har blåst här i natt. Jag hör vinden riva och slita i trädet och buskarna utanför. Jag hör det inte, men jag kan tänka mig att den försöker rycka loss trädgårdsgrinden från sina fästen.


Samtidigt vaknade mina katter vid halvfem. Den stora och den lilla katten har jagat varandra runt, runt i rummet. Allt detta ger en splittrad och aktiverande yangenergi på den tiden av dygnet som är mest präglat av yin, då kroppen behöver vila och återhämtning.


Klockan fyra på morgonen är den tiden då vi sover som djupast, och också den tiden där dessa oroliga energier påverkar oss som mest. Stormbyar och nerfallna träd låter inte så bra heller då jag senare i dag ska ut och åka tåg med SJ, och gärna vill vara framme i tid :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0