Gott Nytt År!

 

Jag önskar er alla bloggläsare ett gott slut på 2011. För mig har 2011 inneburit en hel del positiva saker, dels startat denna bloggen, dels börjat ett nytt jobb, samtidigt som jag arbetar en del i mitt egna företag. 2011 har även inneburit många möten med nya människor, både nära och längre bort, som inspirerar mig på många olika sätt. På det stora hela har det varit ett riktigt bra år :)


Jag ser med glädje fram emot ett nytt år, och tror att 2012 kommer innebära ännu mer positiva händelser och energier, bla ska jag ju gå min efterlängtade feng shui utbildning! Mina förhoppningar inför det nya året är också att jag hittar mitt drömhus och flyttar under året och hittar en bostad som passar mig, dottern och våra katter ännu bättre än vårt nuvarande boende, där vi har trivts enormt bra i snart 12 år. Dags för förändring :)


Ring ut det gamla, och ring in det nya!


 

Nyårsafton innebär ju ofta fyrverkerier, och visst är det vackert med ett välregisserat fyrverkeri, men av två anledningar avstår jag från fyrverkeri.

 

Det första är med hänsyn till djuren, både våra tamdjur och de vilda. Jag har haft hund i tolv år och nyår, och dagarna kring nyår var alltid hemska. Många nöjer sig inte med att skjuta raketer enbart vid tolvslaget, utan flera dagar innan hände det titt som tätt att någon skjöt iväg en raket. SJälva nyårsafton gick det knappt att gå på promenad. Han var så rädd och strök omkring och plötsligt smällde det en raket, även om klockan bara var elva på förmiddagen. Jag tycker synd om alla oerhört rädda djur, en del panikslagna, så fyrverkerier avstår jag från.

 

Den andra anledningen är fyrverkeriernas inverkan på miljön, både när det gäller innehållet i själva pjäserna, men också hur det påverkar närmiljön. Flera veckor efter nyårsafton är det oerhört skräpigt i vårt område med utbrända fyrverkeripjäser som blir stående kvar, då ingen plockar undan efter sig när de smällt klart.

 

Jag hörde på TV att Falkenbergs kommun infört att man måste söka tillstånd för att få smälla raketer. Det tillståndet skulle sökas några dagar i förväg, och kostade 700 kr. Ett bra initiativ tycker jag. Hittills var det en enda som sökt tillstånd. Undra om det är många där som kommer ha fyrverkeri utan tillstånd i natt :)


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Gott Nytt År till dig och din familj. Tack för mycket läsvärda och inspirerande inlägg. Lycka till med alla dina målsättningar för 2012. Anna-Lena

2011-12-31 @ 11:26:03
Postat av: Yve

Vill bara önska dig o din familj ett Gott Slut och ett Riktigt Gott Nytt 2012.

Lycka till med utbildning, husletande m.m.Ser alltid fram emot att läsa dina tänkvärda inlägg. Ger mig mycket energi, positivt tänkande och inspiration. Kram Yve

2011-12-31 @ 12:35:15
Postat av: Beatrice

Ni verkar få ett gott slut och jag önskar er ett riktigt härligt 2012 med en massa önskningar och förhoppningar som faller in. Du är ju på god väg med feng shui utbildningen (låter jättekul) och rätt vad det är står huset där som passar er och katterna. Flytten blir inget problem för rensningen är ju redan gjord ;).



Själv skall jag försöka ha ett "avslutningarnas år". Få bort några surdegar som tar energi, läsa en massa böcker som väntar på att bli lästa (och försöka begränsa inköp och bibliotekslånen däremellan ;)) fota av diabilderna för att få bort magasinen mm mm och så fortsätta rensa då och då som vanligt även om det inte är så mycket kvar. Ett litet eget lyckoprojekt kanske det också blir. Gretchen Rubins bok är medryckande =)



Kram och kli bakom öronen (ja, inte på dig då =))

2011-12-31 @ 16:24:12
Postat av: CrimsonAnna

Gott nytt år:) Ett mycket bra inlägg om nyår-jag ser fram emot att följa din blogg in i dess andra år:)

2011-12-31 @ 18:59:01
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0