Dan före dan före dopparedan!

Nu är julen snart här, och jag börjar min julledighet idag och börjar inte jobba igen förrän 2 januari. Men i morse blev det ändå ingen sovmorgon, då dottern slutade skolan idag. Det knorrades lite att behöva gå upp så tidigt för att vara i skolan i en och en halv timme, bara för avslutning, men nu har jullovet börjat :)


Idag julfixas det för fullt. Morgonen tillbringades i mataffären för att avklara alla julmatsinköp. Väldigt skönt att kunna åka dit vid halvniotiden på morgonen. Knappt en människa i affären och det gick fort trots att jag tog god tid på mig.


Idag ska det bakas rågsiktskakor, som vi av tradition har vår julskinka på. Jag bakar dessa en gång per år och det är till jul. Ingen av oss kan tänka oss att äta skinksmörgås med något annat bröd :)


 




Sen har jag gjort det lätt för mig, vilket av utbudet att döma jag inte är ensam om, och köpt en färdigkokt skinka som bara ska griljeras, så ikväll blir det årets första skinkmacka.


När mörkret faller ska vi göra en annan jultradition, gå på Jul på Liseberg. Det är mysigt att gå där med alla lampor i träden, de små marknadsbodarna, skridskobanan, getterna, fåren och de andra djuren. Tydligen är det många som åker hit till Göteborg vid denna tid på året för att besöka Jul på Liseberg, för oss tar det ca en kvart att ta oss dit :) Dottern fick ett guldpass till Liseberg i somras, så vi har fri entré och är det något hon vill åka så ingår det också. Julmusik spelar de överallt och så brukar det alltid bli en våffla när vi är där :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0