Veckans tips

Har du fortfarande semester, eller har du börjat jobba igen? I min bekantskapskrets började de sista att arbeta idag, och för många är semestern slut.

Veckans aktivitetstips:


* Fundera över vad du kan göra för att minska din stress när jobbet snart kör igång i full fart igen. Kanske en kurs i yoga eller meditation passar dig? Kan du ändra något på jobbet som minskar stressen? Kanske du, som jag, vill gå ner i arbetstid för att få mer tid över till resten av livet. Fundera på hur DU vill ha det innan allt kör igång på full fart igen.


* Ha en nyttig vecka, och försök äta sunt hela veckan. Frossa i färska grönsaker, frukt och bär. Titta ut recept och pröva nya sunda rätter. Testa gärna något du aldrig brukar äta, kanske vegetariskt??


* Har du några semesterdagar kvar? Åk bort på en minisemester. Det behöver inte vara så långt borta, och behöver inte bli så dyrt. Boka in dig på ett vandrarhem någonstans. Själv är jag nyfiken på att åka till Vendelsö utanför Halland där en vän till mig tillbringade en helg på vandrarhemmet. Kommande helg åker jag till Skåne, med en övernattning. Att komma bort en stund kan ge nya perspektiv på saker. Och sen är det så skönt att komma hem igen :) När du kommer hem kanske du ser ditt hem med nya ögon.





* Är det första dagen på jobbet? Samla ihop några kollegor och ha en återföreningsfika. Ta tid på er och uppdatera er efter en tids frånvaro från varandra. På mitt jobb börjar pedagogerna sina arbeten igen imorgon, och då är i stort sett alla tillbaka på jobbet. Då blir det tårtkalas :)


* Säg några vänliga ord till dig själv då och då, gärna högt!


* Ha en kulturdag. Välj mellan att läsa en intressant bok, gå på konsert eller besöka någon utställning. För att utmana dig själv, vilket också ökar lyckan, pröva att göra något du inte brukar göra. Gå till kyrkan på konsert, gå och se en utställning du i vanliga fall inte hade valt, gå på ett vernissage och titta på konst. Var öppen för nya upplevelser. Kanske du hittar något nytt spännande, om inte har du iallfall fått lite variation och lärt dig något nytt :)

Kommentarer
Postat av: Nathalié - Tävlingar i bloggen just nu!

Hejsan, hoppas allt är bra? :)



Har aktiva tävlingar på min blogg just nu där man kan vinna fina priser, var gärna med du också :). Bland annat valfria varor för hela 300 kr! Tävlingarna hitter du under fliken Aktiva Tävlingar och till vänster på bloggen. Om du inte vill ha såna här kommentarer ber jag om ursäkt.



Ha en bra dag!



Kram Nathalié

2011-08-10 @ 11:23:48
URL: http://yarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0