Vårmode

Nu när jag i flera dagar har laddat för höst, inte minst här på bloggen, eller i Skåne i helgen då det verkligen var höstlikt - sitter jag här nu och tittar på lite kläder från Odd Mollys visning s/s 2012.



Igår morse såg jag intervjun med Karin, chefsdesigner på Odd Molly, på Nyhetsmorgon. Hon berättade mer ingående om deras tankar bakom märket, att vi ska le, må bra och vara oss själva. Hon pratade också om att Per Holknekt "lovat" henne att de någon gång skulle få designpris när de drog igång klädmärket för ett antal år sedan, och 2008 vann de Guldknappen. Jag tycker om OM:s kläder för ibland är de lite knasiga, de är färgglada, de är kvinnliga - de är helt enkelt livsbejakande, och det behövs, tycker jag


Lite exempel på vårens kollektion




Sidenklänningar är de enormt bra på. Jag har använt en av mina massor i sommar. Sval, skön, silkesmjuk :) Underbar färg i denna och jag älskar färgkombinationen cerise och turkos - det slår gnistor om den




Mycket stickat och virkat kommer till nästa sommar. Något annat som jag tycker OM är jättebra på är just stickade koftor, men också klänningar. Den vita korta hade jag kunnat tänka mig, men då med något på benen :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0