Bedårande söta


Här gjordes det snabbt iordning en tillfällig bostad till den lilla kattfamiljen som jag så plötsligt och oväntat blev ansvarig för. Mamma katt, som vi kallar Celine, fick en transportbur med en fårskinnspäls där hon kan ligga lite ostört när hon vill vara ifred från sina ungar. Där ser hon ut att trivas bra :) Annars ligger på hon på stolsdynan som jag lagt på min solsäng. I lådan bor ungarna som är ca 4 veckor gamla. Över alltihop la jag en presenning för att skydda dom från regn. 



Här ser hon ut att ha det gott!




Och i lådan busar de tre små ursöta, ulliga små kattungarna. Hur kan någon överhuvudtaget tänka tanken att bara sätta ut dom någonstans att antingen svälta ihjäl eller bli uppätna av någon annat djur. Fy!!!!







Brottningsmatcher





Denna lilla sötnos föll dotterns klasskamrat för direkt och ska hem och kolla med föräldrarna om det kanske kan bli en katt om sådär en 7-8 veckor.




Den här katten kallar dottern för Grodan, då han ser ut som en groda då han står på bakbenen och sträcker sig upp mot lådkanten och piper :)

 



Söting!!!






Två glada tjejer med varsin liten ulltott




Hm, risken finns att vi båda två kommer kära ner oss i katterna innan det blir dags för dom att flytta till ett nytt hem. Vi har iallfall bestämt att de får bo hos oss tills det är dags för ungarna att flytta. Så igårkväll fick de flytta in och bor numera i dotterns rum


Kommentarer
Postat av: Emelie S

Haha, det slutar väll med att ni snart har 6 katter ;)



Hoppas ni hittar nya hem åt de små liven snart!

2011-08-25 @ 12:28:28
Postat av: balansilivet

Ja, risken är överhängande ;) Eller så har vi snart startat ett nytt katthem. Katter, och även hundar, har ju alltid gillat mig och jag var nära att ta hand om en hemlös katt i Skåne förra helgen :)

2011-08-25 @ 12:53:18
Postat av: Emelie S

Ja, det är svårt att låta bli. Dom är ju så söta :)

2011-08-26 @ 12:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0