Småförvaring

Något som har en tendens att flyta runt hemma, och orsaka röra är alla dessa småprylar som man har. Ordna bra förvaring och en plats där de hör hemma så blir det mycket enklare att hålla ordning. Sätt upp ett nyckelskåp på hallväggen, eller krokar där du förvarar alla nycklar, så behöver du inte leta efter några nycklar längre. Märk gärna upp nycklarna också så du vet var de går :)


 

I skafferiet har jag en liten korg där jag samlat alla små bakattiraljer, som bakformar, strössel, karamellfärg, kokos, nötter, kristyr osv. När det är dags att baka är det bara att plocka fram korgen och allt finns samlat.

 

 

För några år sedan fick jag en delikatesskorg från Harrods av min systet. Den var fylld med läckerheter som lemon curd, te, bisquits, marmelad, choklad och säkert mer saker som jag inte kommer ihåg. En perfekt present och jag njöt av alla godsaker. När allt var uppätet fanns dessa två burkar kvar, som absolut var för fina för att inte ta tillvara. I den fyrkantiga teburken förvarar jag alla mina tändsticksaskar och tändare. Allt på samma ställe, och enkelt att hitta när jag behöver. I den runda burken förvarar jag diskmaskinstabletter. Mycket snyggare förvaring än kartongen de kommer i från affären :))

 



Att förvara olika torrvaror i glasburkar ser mycket trevligare ut än de tråkiga kartongerna man köper dom i. Jag förvarar tex kakao, teer, müsli, pasta, mjöl, socker i olika burkar.


Förvaring är a och o för att slippa röra, efter du har rensat bort allt onödigt och sådat du inte använder. Tänk efter hur du kan ordna förvaringen på ett praktiskt sätt, allt som hör ihop samlat på samma ställe, men även på ett estetiskt tilltalande sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0