Rensa papper

Idag har jag rensat bland papper och räkningar i min ekonomipärm. Det blev ganska många papper som sorterades ut :)


 

När du rensar hemma, glöm inte ställen som pärmar, arkivmappar osv. Papper väger inte så mycket, och själva pärmen tar lika stor plats, oavsett om det är mycket eller lite papper i. Men känslan av att göra sig av med gamla saker, sådant som inte är relevant längre, är oerhört skön, oavsett hur stora eller små sakerna är.

 

Att rensa bland dina papper frigör energi, och jag tänker att när jag rensar bland mina ekonomipapper ger jag utrymme till nya saker att hända som gäller min finanisella status. Rensa bort gamla saldobesked, räkningar, kontoutdrag, försäkringsbesked som inte gäller längre, papper från Försäkringskassan, Skatteverket mm som är gamla. Min ekonomipärm har jag organiserat med ett indexregister, A-Ö, och har olika rubriker på varje. En av dom kommer snart bli mycket tunnare. Ett av mina två CSN-lån är slutbetalat till årsskiftet!! Det ska bli skönt att sortera bort alla papper som har med det lånet att göra, och frigöra både energi och resurser till något helt annat :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0