Mod

"Det är inte för att saker är svåra som vi inte vågar, det är för att vi inte vågar som det blir svårt"


" Mod är inte frånvaro av rädsla, utan att göra någonting trots rädsla"


Har ni hört de citaten förut?? Och vet du vad, de är sanna :)


 

Det som många gånger hindrar oss från att utvecklas är trygghet! Trygghet innebär att ha kontroll, att inte råka ut för några överraskningar, iallafall inga obehagliga överraskningar.


"Man vet vad man har, men inte vad man får" - är också ett välanvänt uttryck. Vill man ha roligare, bättre och utvecklas i livet handlar det om att utmana tryggheten, att inte ha kontroll. Att inte kunna förutsäga vad som kommer hända, men att vara förvissad om att oavsett vad som händer kommer du klara av det. Det kan bli jobbigt ibland, men det kan också bli fantastiskt.


Att våga förändras handlar även om att ha tillit till sig själv. Tillit till att om det blir jobbigt, kommer du att hitta de resurserna som krävs för att orka och ta dig igenom det. Men även tillit till att du kommer att lyckas. Det blir annorlunda, och det kommer bli fantastiskt bra!


Mod behövs för att ta risker och ta sig ut i det otrygga ibland, gå utanför din komfortzon. Mod är bra, och med bara lite mod kan du börja testa nya saker, säga vad du verkligen tycker, säga nej till saker du egentligen inte vill och JA till saker du vill göra!


Mod behövs för att ta ett steg framåt, och mod behövs för att lita på dig själv. Mod behövs för att utvecklas.
 

Mod betyder inte att vi är orädda, utan att vi vågar göra det vi är rädda för.

Kommentarer
Postat av: Therése

Tack för dina alltid så kloka ord, de går in i hjärtat på mig, kram Therése

2011-08-21 @ 17:25:27
URL: http://mychoice-tess.blogspot.com/
Postat av: Geta

Så kloka ord, som alltid.Känner att jag själv står och vacklar och inte riktigt vet var jag är och vart jag vill. Du ger många bra tankar som jag försöker ta till mig.

Kram.

2011-08-21 @ 21:37:40
URL: http://getasvind.blogspot.com
Postat av: balansilivet

Tack för er feedback, Geta och Therése! Kram ♥♥

2011-08-22 @ 09:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0