Katthem

Naturligtvis kunde jag inte vara delaktig i att grannarna satte ut de stackars, ursöta kattungarna någonstans, så ett snabbt beslut fattades sent igår kväll, och just nu bor den lilla kattfamiljen i min trädgård.


Maxie och Figaro är inte glada över att inte få gå ut, och jag kan inte ta hand om dom, tyvärr. De är så söta, men är nog bara a 4 veckor gamla.


Nästa lördag åker vi på semester och innan dess behöver jag hitta ett hem åt dom, antingen ett permanent eller ett tillfälligt.


Kan du, eller känner du någon som vill - hör av dig till mig!


Foton på sötingarna kommer :)

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Åh jag önskar jag kunde hjälpa dig, kattälskare som jag är, men maken är superallergisk så det går helt enkelt inte.



Jag fattar inte hur någon överhuvudtaget kan tänka tanken att sätta ut kattungarna i en kartong för att självdö. Det måste vara olagligt att göra något sådant.



Jag antar att "http://v2.goteborgskatthjalp.com/" har en massa katter att placera ut men du kanske kan höra med dem om de kan hjälpa missarna att få ett fortsatt liv.



Jag håller tummarna för de små liven.

2011-08-24 @ 10:20:49
Postat av: balansilivet

Jag har varit i kontakt med flera katthem, och tyvärr är de överfulla vid den här tiden på året, med alla oönskade kattungar och utslängda sommarkatter :(



De här behöver just nu åtminstone ett tillfälligt hem där de kan bo tills de är stora nog att hitta nya hem åt. Känner du någon som kan tänka sig att ta dessa söta mysiga katter i minst 8 veckor - hör av dig till mig!!!!

2011-08-24 @ 11:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0