Höstplanering

Det kom ett så underbart mail från en av er läsare. För ett tag sedan skrev jag om min planering och önskan om hur min höst skulle se ut. Jag frågade er hur er höst såg ut, vad ni ville göra i höst, och det kom ett långt, underbart mail från en trogen bloggläsare. Jag frågade om jag fick lägga ut delar av mailet på bloggen, då jag tyckte att hennes tankar kring hösten var så härliga.


# Hamnbageriet i Varberg >


# Plocka mer snäckor vid havet.
 

# Åka upp till Spiken och äta nyrökt sik och spela bangolf.
 

# Ströva runt Munkängarna i Kinnekulle samt passa på och fika vid den fina utsikten. Plocka lite skiffer (om man nu får det, vet inte hur det är med det).


# Besöka "öppna trädgårdar" också vid Kinnekulle.


# Titta på trädgården på Läckö Slott.


# Besöka Ellen Key's hem.


# Plocka trumpetsvamp (snart dags)
 

# Ta en heldag på Kosteröarna.


# Fika eller ta ett glas vin vid Villa Sjötorp vid Lyckorna i Ljungskile samt strosa i hamnen.


# Besöka Jakriborg utanför Lund (tack för tipset, hade hört om det men glömt av det)


# Body, mind, soul i Kungsbacka (tack igen)


# Besöka "Deutsche Bäckerei" i Gustavsfors (Värmland) när vi har vägarna åt det hållet 


# Besöka Pelargonmuséet.


# Besöka halloncaféet (får väl bli nästa år, lite sent på säsongen nu)


# Bondens Marknad.




Visst låter det som en underbar höst med mycket livsnjutarkvaliteter, tycker jag. Halloncafeét tyckte jag lät helt underbart, så jag googlade på det och hittade något som heter Halloncafeét Bodarpsgården i Trelleborg. Jag vet inte om det var det som avsågs men det skriver iallafalla jag upp på listan över ställlen värda att besöka :))

Hur ser din lista ut över vad du vill göra i höst? Du får jättegärna dela med dig här i kommentarerna eller maila mig på [email protected] om du vill dela med dig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0