Hej, jag heter Maxie!!

"För ett tag sedan gjorde matte en presentation av min odräglige "bror" här på bloggen, och så har hon gjort en presentation av sig själv, så nu tyckte jag att det var dags för mig att få lite utrymme här!




Maxie heter jag, och mitt namn fick jag för jag hittades på en parkering till ICA Maxi när jag var riktigt, riktigt liten. Man kan ju tro att man är ganska ensam om det namnet, men matte känner en tjej som också har en kattjej som heter Maxi, och även hon blev hittad på en ICA Maxi-parkering, fast någon annanstans. What´s the odds? Hur många katter finns det egentligen på ICA Maxi?


Men jag hade tur och någon snäll person tog hand om mig, och jag fick flytta till ett katthem. Att vara på ett katthem passade inte mig, även om det var ett superbra katthem. Jag vill ha mycket uppmärksamhet, kel, gos och kärlek och på katthemmet var det mycket konkurrens om det. En av volontärerna där blev förälskad i mig, och jag fick flytta hem till henne. Men hon hade redan en katt, som inte alls tyckte om att jag flyttade dit och försökte göra livet surt för mig. Så efter några månader fick jag flytta tillbaka till katthemmet.





När mina mattar kom dit och tittade på katter visste jag direkt att det var hos dom jag skulle bo. Nu gällde det bara att övertyga dom om det också. Dom var där för att titta på en annan katt, men för att visa vilken snäll och fin katt jag var hoppade jag direkt upp på axlarna och la mig där och spann och spann och tryckte hela min kropp mot ansiktet. Och inte kunde dom motstå det :)





Så nu fick jag äntligen en permanent hem. Ett hem där jag skulle få stanna. Visst hade de hund där, och en annan katt tog dom också med sig hem, som dom kallar för Figaro. Men det gjorde inget. Jag fick ett nytt hem där jag kunde få massor av kärlek...och sköna ställen att sova på.





Min "bror" är lite jobbig ibland, speciellt när han är uttråkad och springer efter mig och biter mig på ryggen. Men när jag får jaga honom är det mycket roligare.


Ibland är han riktigt snäll, och tvättar mig på huvudet. Då tycker jag om honom, och spinner gott.





Ibland måste jag dela sovplats med honom, och jag föredrar att ligga i mattes säng själv.





Matte brukar säga att jag är världens sötaste, snällaste, vänaste katt. Och det vet jag :) En egyptisk prinsessa brukar dom kalla mig för.


Jag gillar att leka med alla roliga leksaker som finns överallt, speciellt små möss. Då tar jag sats och jagar mitt byte och slänger runt det i hela rummet. Oj, vad det går undan.


 

Men annars tycker jag bäst om att kela. Jag brukar gå efter min matte och jama och titta på henne med mina stora ögon tills hon tar upp mig i knät och klappar mig. Då mår jag bra!


Förra veckan upptäckte jag ett farligt monster i badrummet. Jag rusade ut för att varna matte, men dom skrattade bara (det var våra bikinis som låg i blöt Maxie, inget monster). Nåja, man kan aldrig vara nog försiktig. Även om de försökte övertyga mig om att det inte var något farligt höll jag mig borta från badrummet några dagar. Sen närmade jag mig det försiktigt igen, redo till snabb reträtt, men då var det som vanligt igen. Puh, vilken tur! 

Allt som hamnar på golvet tycker jag är spännande. Finns det något man kan ligga på, eller ännu hellre krypa in i, då är jag där.

 







Så, nu börjar presentationen av familjen vara komplett. För även om min "bror" var först ut här på bloggen vet vi ju alla att jag är den snällaste av oss två, och smartast :)





Nej, vad tröttande det var att blogga! Dags för mig att ta en liten tupplur igen. Matte gjorde iordning en myshörna, och visst är den mysig. Här ligger jag ofta.





zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz "


Kommentarer
Postat av: Mia

Så rart! :-)

Själv har jag blivit ägare till en hundvalp sen några veckor tillbaka tillsammans med familjen. Det är så mysigt! Mia

2011-08-09 @ 15:58:32
Postat av: Veronica

Vilken fin presentation om er lilla prinsessa!Det är underbart med djur,de ger så mycket!(jag har två "birmapågar",supergosiga!)

2011-08-09 @ 20:19:03
Postat av: balansilivet

JA, visst är det enormt härligt att ha djur, och så många skratt man får på köpet ;) förutom kärlek och lugn. Just nu har jag två bananlådor i hallen. Gissa om de tycker det är roligt att leka i dom, och dotterns skratt porlar ut i rummet över allt tok de hittar på :)

2011-08-09 @ 21:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0