Att göra tråkiga sysslor roliga

 

Dottern tycker jag är lite knäpp som tycker det är roligt att tömma kattlådan. Men jag ser det som att vaska guld, brukar jag säga till henne. Jag öppnar locket på deras kattlådehus och ser en hög med sand. Ingenting mer. Men när jag kör ner spaden och vaskar bort sanden hittar jag både det ena och det andra. Precis som att vaska guld :) Det gör det hela lite mer spännande. Hur mycket ska jag hitta den här gången??

 

I affären hittade jag ceriserosa hundbajspåsar. Färgen gör mig glad varje gång jag plockar fram rullen.

 

På vilket sätt kan du göra tråkiga sysslor lite roligare??


Hur du uppfattar saker du gör beror på hur du tänker kring det. Om du suckar och tycker det är tråkiga "måste-sysslor" så blir det också tråkigt. Och det är ändå inget du slipper ifrån att göra. Diska behövs, städa behövs osv. Om du tycker det är tråkigt att städa tänk då på att du vårdar ditt hem och gör det mer harmoniskt att leva i. Om du tycker strykning är tråkigt, tänk då att du får en stund för dig själv, med dina egna tankar. Kan du komma på andra sätt att göra "måste-saker" lite roligare genom att vända på dina tankar och hitta det positiva i sysslan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0