Älskar mitt jobb

Igår hade jag en helt fantastisk arbetsdag. Jag tillbringade hela dagen på supermysiga Säröhus, där jag höll i en teambuildingdag för ett arbetsteam.


Konferenslokalen på andra våningen hade den här fantastiska utsikten


Bordet för åtta personer mitt i rummet och så fönster åt två väderstreck







Lite grått på morgonen, men underbar utsikt över havet åt båda håll. När jag satte gruppen i arbete och de skull arbeta med olika enskilda övningar passade jag på att njuta av utsikten :))


Framåt dagen kom även solen fram


Innergården med ett vattenfall som rinner ner mot huset och samlas upp i en damm med guldfiskar i. Jag funderade på om de anlitat en Feng Shui konsult när de anlade trädgården :))




Det enda jag inte gillar är sådan här plattor med engelsk sjösten, populära på 80-talet


Jättehärlig fikabuffé med smörgås, massor av pålägg, kakor och färsk frukt tre gånger under dagen, plus en kanongod lunch. Middag behövdes inte på kvällen kan jag tillägga :)



Jättevacker miljö där jag älskar att konferera. En trappa ner finns det även ett spa där man kan koppla av om man ligger över en eller flera nätter. Men jag var här på en dagskonferens och sedan bar det av hemåt. Jag älskar att ha sådana här dagar, men då det är jag, och min planering som bär upp hela dagen, med olika övningar och föreläsningar där jag ger mycket av mig själv var jag så trött när jag kom hem att jag hade kunnat somna redan vid åtta på kvällen.


Anspänningen för dagen, en förkylning i kroppen som bara blivit värre för varje dag plus den plötsliga omställningen att ta hand om en hemlös katt och hennes ungar och oro för hur jag ska ordna det på bästa sätt tog ut sin rätt och jag var tröttare än på länge både torsdag och fredag kväll. Behöver en riktig yinhelg för att komma i balans igen.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0