Akut hjälp behövs!!!!

Idag kom min granne tvärsöver gården och ringde på dörren.


En katt, en hemlös katthona, har fått ungar under deras altan. De är ca 5-6 veckor gamla. Tre stycken, varav två är grå och en är svart.


Mina grannar avskyr katter och om jag inte hittar ett jourhem till dom, någon som kan ta hand om den lilla kattfamiljen i några veckor tills ungarna är gamla nog att få nya hem, kommer dom ha ihjäl kattungarna. Och inte på något humant sätt, utan de tänkte sätta ut ungarna i en kartong någonstans för att självdö.


Är det någon som är djurvän, har ett stort hjärta och har möjlighet att ta hand om denna lilla kattfamilj i 5-6 veckor????


Lämna en kommentar eller maila mig på [email protected]



Kommentarer
Postat av: Helena

Ursäkta men nu vart jag en smula förbannad. Dom har ingen rätt att ta ihjäl någon. Lämna in mamma och ungar till djurskyddet. Eller nåt katthem.

2011-08-24 @ 17:24:58
Postat av: balansilivet

Ja, visst blir man arg när människor överhuvudtaget kan tänka sig att göra något sådant!!!



Alla katthem är överfulla vid denna tid på året, och har ingen möjlighet att ta emot fler. Många oönskade kattungar och utslängda sommarkatter fyller alla katthem. Tragiskt och så sorgligt att det fortfarande är på det sättet!!!



Men katterna har fått flytta in hos oss, och där får de bo tills de är stora nog att få nya hem. Är det någon som är intresserad av en kattunge om sådär en 7-8-9 veckor kan ni höra av er

2011-08-25 @ 08:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0