Släpp in våren

Låt ditt hem få en nystart nu när vi går in i en ny årstid. Tvätta bort allt salt från fönstren och byt ut vinterfärger mot fräscha vårpasteller.


Att våren äntligen är här kan få märkas även inomhus. Rena fönster släpper in mer ljus, svala färger balanserar vårljuset och värmen.


På vintern vill vi omge oss med tunga, lite murriga färger och textilier, boa in oss. Men på våren passar det med skira och ljusa färger. Byt ut textilier, rensa i garderoben och gör plats för våren.





Skapa vårkänslor hemma:

* välj pasteller och vitt som accentfärger - ha ett sommar- och ett vinterkit när det gäller gardiner, kuddar och mattor

* använd tunna. ljusa textilier som linne eller tunn bomull

* häng inte gardinerna så de täcker fönstren. Släpp in så mycket ljus som möjligt. Förläng gardinstången så gardinerna hänger mot väggen brevid fönstren istället för framför fönstren så får du in mer ljus i hemmet


* rensa bort allt gammalt och ge bort det du inte behöver längre. När du plockar undan dina vintersaker är det ett perfekt tillfälle att rensa bort allt som du inte har använt under den gångna vintern, sånt som är slitet eller sånt du har växt ur. När du tar fram dina vårsaker kan du göra en liknande granskning och se vilka saker du har tröttnat på och vilka saker du vill ha kvar


* Vårstäda och släpp in ny energi i hemmet :) Sätt in fina vårblommor och ge hemmet en härlig färgklick



Här ska vi städa undan vintern idag. Vinterjackor och vinterstövlar ska få åka upp på vinden för säsongsförvaring. Tjocka stickade tröjor och stickade klänningar ska packas ihop och läggas undan. Sommarkläder ska gås igenom och tvättas, för om en vecka åker jag till Mallorca så det är redan dags att ta fram sommarkläderna :))


Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Jag har också börjat rensa bort tjocka jackor, halsdukar och vantar från vår hall. Jag tog bort korgarna som brukar stå på en hylla i vilka vi förvarar vantar och mössor och satte dit en blomma och två värmeljus. När sambon kom in så sa han -Vad fint du har gjort och så stor hallen verkar! Jag hade bara röjt bort en massa grejor. Sen kollade jag din blogg och fick ännu mera kraft och energi att fortsätta!

TACK =) dina texter inspirerar mig jättemycket!

Nu ska jag fortsätta att rensa.

2011-04-17 @ 12:05:00
Postat av: balansilivet

Visst är det härligt att "bli av med" alla vintersaker, och hemmet känns genast så mycket ljusare, fräschare, luftigare och rent av större :)) Jag får sån lust både att rensa, städa och möblera om när våren och ljuset kommer. Dags att ta tag i alla stagnerade hörn hemma och släppa in ny energi, både i hemmet och i livet.

Vad roligt att jag kan inspirera dig :) Jag blir så glad av din kommentar. Tack :))

2011-04-17 @ 22:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0